Pappa Pelle Postar Positiva Peppande Puffar

Då sätter vi P
 
Det var många P på en och samma gång. Men vad gör man när det är så många P man vill få in, eller när man tänker på en Pappa som för länge sedan var det på ett sätt som är ganska så mänskligt om än alltjämt i ett sällskap som knappast imponerar. Pappa Pelle imponerar ofta, men sällan så länge. Däri ligger en del av den stora problematik som hela Chamonix med omnejd har drabbats av. Ryktet gör gällande att vissa Kantoner i Schweiz funderar på att vräka alla Pelle-pappor eller ge dem smisk på bara skjärten. Men vem är så dum att man tror på rykten? Exakt. Ni vet vad det kallas, ni vet vad det är. Det är bara massa....
 
Mumbo-Jumbo
 
Japp, det är korrekt uppfattat. Där man hittar mumbo, där kan man vara säker på att även finna jumbo. Det har sagts liknande saker om sattyg, resterande och mitt liv. Som om det fanns substans i det alls, det finns det inget av ingen substans, inget driv alls. Det är som om livetr gick på räls, eldrivet liv helt klart. Det låter ganska otroligt det med, jag har varit något av en Gentleman i hela mitt liv. Jag är hjälpsam, jag är vänlig och jag är vad de de flesta kallar för storsint. Om inte från start så brukar de ändra åsikt ganska snabbt. Annars kan jag alltid ändra mig om det bara finns någon stor stark bonde jag kan hålla i fickan. Så fint kan livet vara, eller det kunde om inte alla missförstod mig. Ta ena ungjäveln till exempel. Det är inte en enda sak den ungen fattar, han är bara ett enda stort illvrål. Det är otacksamt, det är svårt och det är nog bara jag som kan handskas med honom. Utan mig skulle han knappast äta omeprazol, pepcid eller en enda ynkapynka sömntablett. Dessutom var jag högst behjälplig med hans rekord i sömnlöshet. Med min hjälp lyckades han vara vaken i fem dygn i sträck. Men tror ni grabbfan var det minsta tacksam? Nej ni, då har ni inte förstått er på vare sig mig, min sin eller Aspergers. Det hade inte jag heller, men jag klarade det galant ändå. Jag vet att jag kommer få den tacksamhet jag förtjänar, det är en fråga om ett par faktorer. jag kallar det hela för..
 
Den Svarta Diamanten - Diamant Noir
 
Jag är medveten om att det inte är en pist i Chamonix, det är lånat från ett annat system: Flaine närmare bestämt. Varför jag kallar metoden för Diamanten är av två skäl: Det är en briljant metod, och det är en fråga om tid och tryck. In med den lilla, sketna kolbit som insisterar på att ha åsikter för vedervärdiga för att nämnas. Nej, just åsikterna var det man kunde nämna och då är det alltså droger, knark, narkotika, haschisch och antagligen marijuana och röka braja också. Ni ser hur många olika problem man kan ha oturen att få samlat i en och samma barn?
 
Rätt så otacksamt, minst sagt. Men jag har nu söäkrat upp den andra ungen vad hon nu hette. Henne var jag smartare med och var beredd då det fanns en öppning. Det är frågan om jag skulle visa er vad jag menar, visa mina kommunikativa trick och framförallt min goda vilja då jag sträcker ut min hand och erbjuder min son en andra chans. Att han inte ser det kan knapast skyllas på mig. Jag har gjort allt. Jag har haft min lakej - Michel som hans ganska ovanliga namn råkar vara - som utan framgång har provat de flesta populära tekniker.  Jag vill minnas att han fick en utmärkelse för just det, i Norge eller var det var. Som tack - trots att han inte nådde hela vägen - har jag bokat in honom på en kurs tillsammans med mig och matte. Han är gammal, men han är klok. Gammal minst. Men det var inte kloka ord jag var ute efter, jag har både ledband och gaaaanska mycket cash. Så! Komsi komsi pojken.....vacker tass. Såååå ja, såååå ja.
 
The point? Punkten? .
 
 

Kommentera här: